اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﭼﯿﺴﺖ؟

| ۰

اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﭼﯿﺴﺖ؟

ﺑﻪ روﻧﺪی ﮐﻪ ﻃﯽ آن ﺳﻌﯽ در اﻓﺰاﯾﺶ ﻟﯿﻨﮏ دادن ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد را اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ﮐﻪ ﮔﺎه ﺑﺎ اﻫﺪاف ﻓﺮاﮔﯿﺮی ﻫﻤﺮاه اﺳﺖ. اﯾﻦ ﻟﯿﻨﮏ ﻫﺎ از ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﺷﻤﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻫﺮﭼﯿﺰی درﺑﺎره ی اﺧﺒﺎر ﻣﺤﺼﻮل و ﺳﺮوﯾﺲ دﻫﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

 

دﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ ﺳﺎﺧﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ

اﺟﺰای ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺑﺮای اﯾﺠﺎد اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ وﺟﻮد دارد ﮐﻪ وﺟﻮد ﺑﺮﺧﯽ از آﻧﻬﺎ ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺿﺮوری اﺳﺖ و ﺑﺮﺧﯽ دﯾﮕﺮ اﻟﺰاﻣﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ اﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﻫﻤﻪ اﯾﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎی ﺑﺎ ارزش و ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﮐﻪ در دﺳﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد.

 

 

ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻫﺪف

ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﻫﻢ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ آﻧﻼﯾﻦ اﺳﺖ و ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﺪف ﮔﺬاری ﺷﺮوع ﺷﻮد. داﻧﺴﺘﻦ ﻫﺪف ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﯾﻦ اﻃﻤﯿﻨﺎن را ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﮐﻪ ﺷﺮوع ﺑﻪ اﺑﺪاع ﮐﺮده اﯾﺪ، ﺷﻤﺎ را ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣﯽ رﺳﺎﻧﺪ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ اﻃﻤﯿﻨﺎن ﭘﯿﺪا ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﺪﻓﯽ ﮐﻪ ﺑﺮای اﯾﺠﺎد اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﺮده اﯾﺪ ﺑﻪ ﻫﺪف ﺗﺠﺎرﺗﺘﺎن ارﺗﺒﺎط ﻧﺰدﯾﮑﯽ دارد ﺑﺮای ﻣﺜﺎل ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺖ ۱۰ ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ را ﻫﺪف ﮔﺬاری ﮐﺮده ﺑﺎﺷﯿﺪ، در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ۱۰ ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ، ﮐﻤﮑﯽ ﺑﻪ ﺗﺠﺎرت ﺷﻤﺎ ﻧﮑﻨﺪ.

در اﯾﻨﺠﺎ ﻣﺎ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﮐﻮﭼﮑﯽ ﻣﻮاﺟﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﻗﺒﻞ از اﯾﻦ ﯾﺎد ﮔﺮﻓﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در اﻟﮕﻮرﯾﺘﻢ ﻫﺎی ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎی ﺟﺴﺘﺠﻮ اﯾﻔﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ آﯾﺎ ﻫﺪف ﮔﺬاری دﺳﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﻟﯿﻨﮏ ﻫﺎی ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ رﺗﺒﻪ ﻣﺎ در ﮔﻮﮔﻞ ﮐﻤﮏ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ؟ اﻓﺰاﯾﺶ رﺗﺒﻪ در ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﺎزدﯾﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺳﺎﯾﺖ و در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﻨﺠﺮ ﻣﯽ ﺷﻮد، درﺳﺖ اﺳﺖ؟ ﻫﻤﻪ اﯾﻨﻬﺎ درﺳﺖ اﺳﺖ اﻣﺎ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﮐﻪ وﺟﻮد دارد اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ زﻣﺎن زﯾﺎدی ﻃﻮل ﺑﮑﺸﺪ ﺗﺎ ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﻫﺎی ﺷﻤﺎ در رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﮔﻮﮔﻞ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﮕﺬارد. ﻣﻮﺿﻮع ﺑﻪ اﯾﻦ راﺣﺘﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ اﻣﺮوز ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ اﻗﺪام ﮐﻨﯿﺪ و ﻓﺮدا ﻧﺘﯿﺠﻪ آن را ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ. اﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ در ﺻﻨﻌﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺣﺎﻟﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ دارﻧﺪ وﺟﻮد دارد.

اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﯾﺠﺎد ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺮای ﺳﺌﻮ ﮐﺎرﻫﺎ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﭼﺮا ﮐﻪ ﻧﺸﺎن دادن ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ ﺑﻮدن اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﮐﻪ ﺑﺮای ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﭘﯿﺶ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ دﺷﻮار اﺳﺖ ﺣﺘﯽ اﮔﺮ ﮐﺎر را ﺑﺎ ﯾﮏ ﻫﺪف ﮔﺬاری ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺷﺮوع ﮐﺮده ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿﻞ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎر را ﺑﺎ ﯾﮏ ﻫﺪف ﮔﺬاری واﻗﻊ ﺑﯿﻨﺎﻧﻪ ﺷﺮوع ﮐﺮد ﺑﻠﮑﻪ ﻫﺪف ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه ﺑﺎﯾﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪاﻧﻪ ﺗﺮ از ﺳﺎﺧﺖx ﻣﻘﺪار ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻫﺪف ﺑﺎﺷﺪ.

ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ ﻫﺪف ﮔﺬاری در اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻫﺪف از ﺗﺠﺎرﺗﻤﺎن ﺑﺎﺷﺪ و در آﺧﺮ ﻧﺘﯿﺠﻪ اش ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﯽ روی ﺗﺠﺎرت ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺑﮕﺬارد. ﺑﺮای ﻣﺜﺎل ﺷﻤﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺳﺎﯾﺖ را ﺑﺮای ﻓﺮوش ﺑﯿﺸﺘﺮ اﻓﺰاﯾﺶ دﻫﯿﺪ.
ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﻃﺮاﻓﯿﺎن ﺧﻮد آﻣﻮزش دﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﺳﺌﻮ و ﻟﯿﻨﮏ ﺑﯿﻠﺪﯾﻨﮓ ﯾﮏ ﺷﺒﻪ ﻣﯿﺴﺮ ﻧﻤﯽ ﺷﻮد و ﻧﺘﯿﺠﻪ آن آﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺎی ﻣﻮﻓﻖ دﯾﮕﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻤﺮﮐﺰﻣﺎن را ﺑﺮای ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪت ﺑﮕﺬارﯾﻢ و ﻧﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺳﺮﯾﻊ و ﯾﮏ ﺷﺒﻪ.



ارسال پاسخ